Cum cauti job?

Cu ceva vreme in urma eram la o intalnire de socializare organizata de Romanian Managers. Tocmai cunoscusem un “vanator de capete” (profesionist care se ocupa cu recrutarea si plasarea celor mai talentati profesionisti), ocupatie cu care m-am indeletnicit si eu pana sa fiu sedusa de coaching.
Bineinteles ca am inceput sa ne impartasim din experientele trecute si prezente. La un moment dat domnul imi spune ca are un job de director financiar la o companie multinationala.

“Stiu un profesionist foarte bun,” ii zic. “Doamna X.”
“Ah, o stiu. Chiar o am in vedere pentru proiectul acesta.”

Amintindu-mi de doamna “X” am rememorat cum ne-am cunoscut. A trimis un cv foarte bine redactat (vezi articolul: CV-ul de la simplu la perfect – detaliile care fac diferenta), apoi a sunat si a verificat daca au ajuns documentele si a solicitat o intalnire cu un consultant.  Aceasta era strategia ei. Si a dat roade.  Profesionista, cu un plan clar de actiune pe care l-a si implementat, a ajuns in pozitia sa fie anuntata de oportunitatile noi ivite in piata.

Pe scurt, cum bine zice Howard Figler in regula sa 60-30-10, sa petreci:
–          10 % din timp pentru pregatirea si trimiterea de documente: cv, scrisori de intentie, elemente pentru portofoliu;

–          30% in comunicarea electronica – telefon, mail, etc

–          60% din timpul acordat promovarii tale ca si profesionist in intalnirile directe cu “noduri de retea” cum le numesc eu adica consultanti, hr, manageri din domeniul tau si din mediile pe care le vizezi.

Cu drag,
Ionelia Chirvase

P.S. – Daca ti-a placut articolul si il consideri folositor si pentru cei cunoscuti trimite-le si lor linkul. Multumesc.

| Categoria: Dezvoltarea carierei